14 Eylül 2009 Pazartesi

CEM GARİPOĞLU ŞAKASI MANŞET OLDU !

HABERTÜRK MUHABİRİNİN 'CEM GARİPOĞLU' YAKALANDI ŞAKASI GAZETELERE NASIL MANŞET OLDU


Fatih Altaylı, gazetelere manşet olan "Cem Garipoğlu" yakalandı haberinin perde arkasını yazdı...
FATİH ALTAYLI / HABERTÜRK


Uydurma bir haberin perde arkası
CUMA akşamı geç saatte Ajans HABERTÜRK Genel Müdürü Ramazan Kurnaz aradı.
Gülmekten kırılıyor.
"Yarın pek çok gazetede Cem Garipoğlu'nun yakalandığı haberi olacak. Sakın şaşırmayın. Ama öyle bir şey yok" dedi.
Anlamadım.
"Öyle bir şey yoksa nasıl olacak" dedim saf saf.
Ramazan gülmekten yanıt veremiyor.
Sonunda anlattı.
HABERTÜRK yayına başladığı günden beri Türk basınında en fazla "atlatma" dediğimiz türden haber yapan, yani diğer gazetelerin ulaşamadığı haberleri bulup çıkaran gazete.
Bu yüzden de diğer gazeteler sürekli bizi takip ediyor, bizim haberleri bizden bir gün sonra yapıyorlar.
Hal böyle olunca yorulmuşlar. Haber peşine düşeceklerine, bizim peşimize düşmüşler. Bizim muhabirlerden haber sızdırmaya çalışıyorlar.
Bizimkilerden biri de dün bir şaka yapıyor ve Cem Garipoğlu'nun yakalandığını söylüyor.
Ramazan bunu anlatınca, "Yok canım, bizim muhabirden duyduklarını haber yapmazlar" dedim.
Pek çok gazete bu haberin üzerine balıklama atlayıp dün temkinli ifadelerle de olsa bu manşetle çıktı.
Oysa ortada böyle bir şey yok.
İstanbul Emniyeti, Cem Garipoğlu'nu yakalamak üzere, bu doğru ama daha yakalamadı.
Ama bizim muhabiri haber kaynağı yapanlar, "HABERTÜRK muhabiri söylüyorsa doğrudur" deyip bizimkinin şakasını manşetten haber yapıyorlar.
Sabah gazeteleri görünce gözlerime inanamadım.
Habertürk adına gurur duydum ama gazetecilik adına utandım.
Anladım ki, gazetecilik gerçekten bitmek üzereymiş.

0 Yorum | YAZ:

Yorum Gönder